Az AB termékvonal célja, hogy mind az ellenőrzési, mind pedig a könnyebb karbantartási munkálatokat képes legyen elvégezni. A teleszkópos gém típus, amely a tetején kosárral rendelkezik, arra lett tervezve, hogy magas manőverezési sebesség mellett is gyorsan és biztonságosan lehessen kezelni. Teherautókra telepítve a közúti változatnál, valamint vasúti kocsikra, vagonokra telepítve a vasúti változatnál, az ,,AB” termékvonal garantálja a használat változatosságát és képes arra, hogy hozzáférjen az aluljárók illetve a felüljárók szerkezeteihez.
A kosár elég nagy ahhoz, hogy 3 embert szerszámokkal együtt elbírjon. Anyaga alumínium ötvözet vagy üveggyapot, illetve modelltől függően 10 méter és 22,5 méter között változik a munkamagassága. A tripla automatikus szintező rendszer képes arra, hogy a kosár minden terepen tökéletesen vízszintes maradjon.

Videó

Közúti változat

A vízszintes kinyúlás modelltől függően 5 métertől 22 méterig változik. Két ellenőrző állomás van biztosítva, egy a kosárban, egy pedig az oszlopon. A berendezés hidraulikus vezérlésű és minden műveletet elektromos eszközök irányítanak. A kosárban lévő személyzet irányítani tudja az egység lassú hidraulikus fordítását, a teherautó vezetőjének jóváhagyásával, amely a gémek bármely pozícióját lehetővé teszi.

A kosár hídpillérek és utak árokpartjain is használható, köszönhetően a gémek lefelé irányuló kinyúlásának, amely modelltől függően 10 méter és 25,5 méter között változik.

Vasúti változat

Az AB sorozat a COMBI típus, amely használható mind a közúti mind pedig a vasúti hidak ellenőrzésére és javítására. Ezek az egységek 2 tengelyes teherautókra szerelhetők, amelyek külön acélkerekekkel vannak felszerelve a vasúti szállításhoz illetve működéshez. Ezek a COMBI egységek arra lettek tervezve, hogy megfelelően illeszkedjenek a különböző vasúti nyomtávokhoz, amelyek 1000 mm és 1676 mm között váltakoznak és elérhetik a 40 km/órás sebességet. A gémek nem okoznak gondot sem a vágány felett 4,5 méteres magasságban lévő elektromos vezetékeknél, sem pedig a vasúti szállítás illetve indítás esetén.
Mindezek mellett, ezek a COMBI egységek telepíthetők vasúti kocsikra és vagonokra is, amelyek a vasúti hidak ellenőrzésére és javítására szolgálnak.

Az elsődleges energiaforrás a jármű dízel motorjából származik, a másodlagos energiaforrás pedig a felszerelt generátor, tartalék szivattyújából ered. A távközlési rendszer lehetővé teszi a kosárban lévő személyzet számára, hogy a hídon lévő személyzettel kommunikálni tudjon.

 

A Barin 30 éves tapasztalata a tervezés és megvalósítás területén, lehetővé tette, hogy a vállalat napjainkra egy teljes sorozat új gépezetet alkosson meg.
Ez az új sorozat az AP vonal, amely teherautóra szerelhető, a választható tengelyek száma 2 és 5 között helyezkedik el, a munkamagasság pedig 30 és 78 m között van. A tengely, a letalpalók, az oszlop és gémek szerkezete szerfelett merev és szilárd azért, hogy minimalizálják az elemek eldeformálódását. Az alkalmazott rendszer és a gém toldataihoz felhasznált anyagok lecsökkentik a súrlódást. A maximális kinyúlás a piacon jelenlévők között a legnagyobb ennél a típusú gépezetnél, és a stabilitás is különösen magas, minden előre látható munkakörülményre garantálva. A teleszkópos gém alkatrészei magas ellenállású acéllemezből készülnek és a keresztmetszetek különböző vastagságúak. A külső és a belső hegesztési munkákat automatizált folyamatként hajtják végre.
A platformok a nagy méretnek és a hidraulikának köszönhetően alkalmasak arra, hogy akár 280-440 kg-s teherrel is biztonságosan tudjanak dolgozni, valamint a függőleges tengelyt 320° fokban lehet forgatni (+/-160°). A gépezetek logikája és elektronikus ellenőrzése könnyű és egyenletes kezelést tesznek lehetővé. A kidolgozás, nagy figyelemmel kísérve az részleteket, növeli a gépek értékét és kellemes esztétikai élményt is nyújt. A gépezetek a biztonsági előírásoknak megfelelően vannak tervezve és megépítve, valamint a vállalat ISO 9001-es minősítési rendszerrel dolgozik.


Videó